Rasťo 13. februára 2017

Naša skúsenosť: Účet zadarmo v ZUNE končí, aktivity preberá Tatra banka

Z minulého článku vieme, že ZUNO banka na Slovensku ukončuje svoje aktivity, a že jej klienti majú možnosť prestúpiť do Tatra banky. Ponuku, ktorú sme dostali už poznáme, teraz si overíme, či Tatra banka dodržala podmienky, ktoré sľubovala.

[vc_separator border_width=“2″]

Ešte raz si zhrňme o čo ide:

ZUNO banka na Slovensku končí, jej účet zadarmo tiež a keďže ZUNO aj Tatra banka patria do finančnej skupiny Reiffeisen group, klienti ZUNO banky dostali možnosť prestúpiť do Tatra banky a na tri roky si užívať účet zadarmo (inak spoplatnený).

Dodržala Tatra banka to čo sľúbila?

V predchádzajúcom článku sme boli ponukou Tatra banky nadšení, no v komentároch pod článkom sme zistili, že nie všetci klienti ZUNA dostali rovnakú ponuku. Náš čitateľ Michal nám ako prvý napísal, že mu prišiel mail len s oznámením, že jeho účet zadarmo v ZUNE skončí a keďže už v Tatra banke účet kvôli hypotéke má, tak existujúci účet zvýhodnený nebude.

To znamená, že klienti ZUNA, ktorí mali zároveň účet v Tatra banke, by účet v Tatre mali mať podľa klasikých podmienok, a nie zvýhodnene…

V našom prípade, a v prípade väčšiny klientov ZUNA, boli podmienky Tatra banky dodržané a bolo nám poskytnuté to, čo väčšine ľudí, a teda:
– bežný účet zadarmo na dobu 3 rokov (na ktorom ušetríme 252 EUR len na poplatkoch za vedenie účtu)
– karta k účtu bez poplatku
– kreditka bez poplatku
– darčeková karta v hodnote 30 EUR

Rozhodli sme sa, že túto ponuku využijeme, aj pre to, aby sme mali účet na tri roky zadarmo (bez námahy a preposielania peňazí), a aj preto, aby sme priniesli našu reálnu skúsenosť pre vás.

Išiel som teda do Tatra banky, kde mi bol pridelený veľmi príjemný pracovník. Bol ochotný, znovu sme si prešli podmienky, ktoré som chcel vedieť, položil som mu priame otázky, na ktoré som dostal priamu odpoveď, a pustili sme sa do otvárania účtu.

Účet bol vytvorený rýchlo, hneď som dostal platobnú kartu, spolu s darčekovou kartou v hodnote 30 EUR. Vypísali sme aj zmluvu ku kreditke, no tento proces trval dlhšie.

Jedna vec ma počas tvorby kreditky zaujala. Keď som sa bol prvýkrát v Tatra banke opýtať na podmienky prestupu zo ZUNA, bolo mi povedané, že kreditka s limitmi, ktoré som mal v ZUNE bude prevedená do Tatry a dostanem ju bez obštrukcií (možno aj bez overenia príjmu, no to mi nepotvrdili na 100%). Čakal som teda, že kreditku dostanem bez overenia príjmu tak, ako v ZUNE.

Počas procesu otvárania kreditky vyskočilo okienko, v ktorom si banka predsa chcela overiť môj príjem.

Môžem potvrdiť, že (v mojom prípade – a teda nezaručujem, že u každého) overenie príjmu bolo viac menej formalitou, a že banka to robí iba kvôli tomu, že tak má nastavený postup pri vytváraní úverového produktu.

Výška mesačného príjmu u mňa úplne vpohode prešla (vzhľadom na kreditový limit v ZUNE) a keďže prešla u mňa, verím, že prejde aj u ostatných. No vravím, toto vám ja určite neviem zaručiť na 100% a sprostredkujem vám len moju osobnú skúsenosť. Už v komentároch pod prvým článkom sme videli, že nie každý dostane bezplatný účet, takže sa môže stať, že kreditka u každého neprejde…

Za chrbtom môjho pracovníka bola zákazníčka, ktorá taktiež prestupovala zo ZUNA. Síce sa to nepatrí, no trošku som počúval ich konverzáciu, aby som si overil, či mi môj pracovník hovoril to isté. Môžem potvrdiť, že aj jeho kolegyňa jej klientke poskytla rovnaké informácie.

Každého však napadla rovnaká otázka:

Čo sa stane keď skončí bezplatné obdobie 3 rokov?

Toto mi nevedel povedať ani môj pracovník, ani jeho kolegyňa a asi ani nikto z banky. Už v komentároch k prvému článku sme sa stretli s odpoveďou: Ktovie čo bude o tri roky… a to platí.

Toto naozaj nikto nevie, no keďže je to v klasickom prípade spoplatnený účet, môžeme očakávať, že po troch rokoch nám k nemu nabehnú poplatky za vedenie.

Nikto nevie aký bude poplatok, nikto nevie, či budeme mať nejakú výhodu, no môj pracovník aj jeho kolegyňa povedali, že podľa aktuálych obchodných podmienok si vie človek znížiť poplatok za vedenie účtu viacerými cestami.

[vc_separator border_width=“2″]

Niečo na záver…

Môj pracovník bol super, uvaril mi čaj, čas v banke prešiel rýchlo, dobre sme podebatili a verím, že bude mať iba super klientov. Účet teda mám, zatiaľ tam mám rovných 0 EUR, ešte uvidím ako často ho budem využívať, no je dobré ho mať. Mohol som vám priniesť moju skúsenosť a trošku tu rozvíriť debatu o bezplatných účtoch.

Ak máte inú skúsenosť, určite to napíšte do komentárov pod tento článok, aby to videlo čo najviac ľudí a aby sme si celkovo ujasnili, či Tatra drží podmienky.

Ďakujeme za vaše reakcie, je vám k dispozícii aj mail ukazmi@akousetritpeniaze.sk a prajeme príjemné užívanie účtu v Tatra banke na tri roky zadarmo.

Back to top of page

Aby sme Ti pomohli ušetriť, používame cookies.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close